آموزش رانندگی برای افراد ترسو

آموزش رانندگی برای افراد ترسو | اموزش رانندگی برای افراد ترسو نی نی سایت

شاید این سوال برای افرادی که ترس از رانندگی دارند پیش بیاید که چطور میتوانند اقدام به آموزش رانندگی حرفه ای کنند که در سریع ترین زمان جواب بگیرند و به ترس خود غلبه کنند. ترس و استرس یکی از چالش های زندگی همه افراد است اما در این مقاله میخواهیم به شما عزیزان نکات آموزش رانندگی برای افراد ترسو را ذکر کنیم و روش های کاهش ترس از رانندگی را به شما آموزش دهیم.

اگر میخواهید برای آزمون آیین نامه آماده شوید و در جلسه امتحان سوالاتی که قبلا دیده اید را جواب دهید و برای شما آزمونی تکراری باشد میتوانید با مراجعه به مقاله نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی 【جدید جدید جدید】 جامع ترین نمونه سوالات 10 سال اخیر را دریافت کنید.

آموزش رانندگی برای افراد ترسو
آموزش رانندگی برای افراد ترسو

آموزش رانندگی برای افراد ترسو

زمانی که حرف از آموزش رانندگی برای افراد ترسو میشود آگهی های زیادی به شما نمایش داده میشود و اکثر آموزشگاه ها ادعا میکنند که توانایی آموزش رانندگی برای افراد ترسو را دارند.

در واقع اموزش رانندگی برای افراد ترسو در ابتدا باید با تمریناتی توسط خود فرد جدای از رانندگی آغاز شود تا فرد بتواند به کاهش ترس از رانندگی برسد و سپس آموزش رانندگی بدون ترس برای این افراد به صورت حرفه ای باید انجام شود.

به طورر کلی ترس از رانندگی در موارد زیر دسته بندی میشود:

  1. ترس از رانندگی
  2. ترس از تنهایی رانندگی کردن
  3. ترس از امتحان آیین نامه و امتحان عملی
  4. ترس از افسر برای امتحان رانندگی

شاید این تصور را داشته باشید که بیشتر متقاضیان آموزش رانندگی از صفر تا صد برای افراد ترسو خانم ها هستند در حالی که این ترس برای آقایان هم وجود دارد ولی اکثر آن ها ترس خود را به زبان نمیاورند.

اگر از رانندگی می ترسید باید این نکته را بدانید که 30 درصد مردم جهان ترس از رانندگی دارند و این موضوعی نیست که بخواهید به خاطر آن خودتان را سرزنش کنید.

در صورتی که جز افرادی که ترس از رانندگی دارند هستید و به ترس از رانندگی و امتحان رانندگی خود از 10 نمره در حدود زیر 5 نمره میدهید باید این مژده را به شما بدهیم که شما میتوانید با راهکار های این مقاله رانندگی بدون ترس داشته باشید.

در آموزش رانندگی بدون ترس ذکر شده است که شما باید ابتدا به صورت گام به گام به ترس خود غلبه کنید و به عبارتی به ترس خود ورود کنید.

اگر سواد کمی دارید و همین امر اعتماد به نفس شما را برای شرکت در آزمون کم میکند و ترس در دلتان میندازد میتوانید با در اختیار داشتن نمونه سوالات آزمون آیین نامه بیسوادی و تسلط به تابلوهای راهنمایی رانندگی قبولی خود را در این زمینه تضمین کنید. برای این منظور میتوانید به صفحه تابلو های راهنمایی و رانندگی بی سوادی مراجعه کنید.

اگر نمیدانید ترس از رانندگی چیست و چگونه از بین میرود در آموزش رانندگی حرفه ای برای افراد ترسو باید این نکات در نظر گرفته شود:

  • در مکان های خلوت، ساعات کم ترافیک و از مدت زمان کوتاه برای آموزش رانندگی شهری برای ترسو ها استفاده کنید.
  • نکات تمرینی که در ججلسه اول تمرین برای شما استرس ایجاد میکند را آنقدر تمرین کنید که در جلسات دیگر به خاطر تسلط به این نکات استرس و ترس کمتری داشته باشید.
  • دقت داشته باشید که 80 درصد استرس و ترس از رانندگی به خاطر عدم تسلط به نکات آموزشی میباشد.
  • رانندگی در زمان و مکان نامناسب که پیک ترافیک است نه تنها به کاهش استرس از رانندگی شما کمک نمیکند بلکه به دلیل آن که مردم در ترافیک عجله بیشتری دارند میتواند سبب شود که استرس شما بیشتر شود.
  • در آموزش رانندگی بدون ترس باید ماشینی در اختیار داشته باشید که از نظر فنی و ظاهری سالم باشد. بهتر است ماشین تان را به تعمیرگاه ببرید و سعی کنید کلاچ و ترمز و فرمان و قطعات خودرو را به گونه ای تنظیم کنید که رانندگی با آن برای شما راحت تر باشد.

در ادامه نکات بیشتری را به شما آموزش میدهیم.

نکات اموزش رانندگی برای افراد ترسو
نکات اموزش رانندگی برای افراد ترسو

نکات اموزش رانندگی برای افراد ترسو

در این قسمت برای افرادی که ترس از رانندگی دارند نکاتی را ذکر میکنیم که در اموزش رانندگی برای افراد ترسو باید در نظر گرفته شود تا این افراد بتوانند در زمان سریع تری به نتایج بهتری دست یابند.

  • نظم در تمرین رانندگی از نکات اموزش رانندگی برای افراد ترسو

یکی از روش های کاهش ترس از رانندگی این است که شما برای تمرین رانندگی خود برنامه ریزی داشته باشید و به صورت مستمر و مداوم و با نظم تمرینات خود را انجام دهید. تمرین باید به صورت روزانه یا یک روز در میان باشد تا هم به بهبود توانایی های شما و هم غلبه بر ترس تان کمک کند.

  • انتخاب مربی مجرب از نکات اموزش رانندگی برای افراد ترسو

هرچه مربی که برای آموزش رانندگی برای افراد مبتدی و حرفه ای انتخاب میکنید تخصص بیشتری داشته باشد شما میتوانید از دانش او برای تسلط بر مهارت های رانندگی و کاهش ترس خود استفاده کنید. اگر مربی تعلیم رانندگی اخلاق خوبی نداشته باشد و یا از صبر و حوصله خوبی برخوردار نباشد میتواند استرس زیادی به شما وارد کند و همین امر میتواند بیشتر کننده ترس شما باشد. پس دقت داشته باشید که برای حذف افراد و اشیاء مزاحم اقدام کنید.

  • عدم استفاده از موبایل و اشیا حواس پرت کن از نکات اموزش رانندگی برای افراد ترسو

یک سری از وسایل حواس پرت کن وجود دارد که نه تنها استفاده از آن ها نشانه حرفه ای بودن شما نیست بلکه میتواند حادثه آفرین باشد و ترس و استرس شما را بیشتر کند. شما باید هرچیزی که حواس تان را در رانندگی پرت میکند را حذف کنید این میتواند حتی اشائی در ماشین تان باشد.

  • تغذیه درست از نکات اموزش رانندگی برای افراد ترسو

قبل از شروع به آموزش رانندگی برای افراد ترسو از مواد غذایی که به کاهش استرس تان کمک میکند استفاده کنید. از جمله مواد غذایی کاهش دهنده ترس و استرس آب ، کشمش سیاه ، گل گاوزبان ، بادام میباشد. سعی کنید مواد غذایی مانند هر ماده ی کافئین دار، قهوه، فست فود، نوشابه و چایی پرنگ به تعداد زیاد را قبل امتحان و یا رانندگی نخورید

  • ورزش های کاهش استرس از نکات اموزش رانندگی برای افراد ترسو

یک سری از ورزش ها به خصوص ورزش های رزمی میتوانند به کاهش استرس شما کمک کنند. با ورزش هایی میتوانید استرس و ترس تان را کاهش دهید. برای آشنایی با ورزش های رزمی که میتوانند به بهبود استرس و ترس تان کمک کند میتوانید مقاله بهترین ورزش رزمی را مطالعه کنید.

  • نفس عمیق نکات اموزش رانندگی برای افراد ترسو

تکنیک تنفس عمیق یکی از روش های کاهش ترس میباشد که اگر شما روزانه سه بار نفس عمیق بکشید و نفس تان را حبس کرده و سپس بازدم کنید ترس و استرس تان کاهش میابد. این تمرین نفس عمیق در زمان رانندگی واقعا میتواند به شما در آموزش رانندگی بدون ترس کمک کند.

  • تصویر سازی ذهنی از نکات اموزش رانندگی برای افراد ترسو

یکی از روش های روانشناسی که میتواند شما را برای آموزش رانندگی و یا هر مورد دیگری که ترس و استرس برای تان ایجاد میکند آماده کند تصویر سازی ذهنی میباشد. شما میتوانید در آرامش دقیقا تمامی مراحلی که سوار خودرو میشوید و خودرو را روشن کرده و مسیری را طی میکنید در حالت دراز کشیده تصویر سازی کنید. این تصویر سازی ها میتواند بسیاری از استرس های شما را کاهش دهد.

اگر از شدت ترس و استرس مدام خواب رانندگی میبینید و نمیدانید چه تعبیری دارد حتما مقاله تعبیر خواب تصادف با ماشین را بخوانید.

  • استفاده از مشاوره و روش های درمانی کاهش استرس و ترس از رانندگی

در آخرین مرحله از اموزش رانندگی برای افراد ترسو در صورتی که با روش های گفته شده مشکل رفع نشد میتوانید از روانشناس و روانپزشک های مجرب و دارو درمانی برای کاهش ترس و استرس تان کمک بگیرید.

پکیج آموزشی غلبه بر استرس و ترس از رانندگی

اگر به دنبال پکیج آموزشی غلبه بر استرس و ترس از رانندگی هستید و میخواهید در زمان کمی اموزش رانندگی برای افراد ترسو را دریافت کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

شما برای آموزش رانندگی به افراد ترسو در تهران میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید.

غلبه بر استرس و ترس از رانندگی می تواند با مراعات مراحل زیر تحقق پیدا کند:

  1. آموزش تئوری: در شروع کار فهمیدن قوانین رانندگی و نکات ایمنی اساسی است. شما میتوانید در کلاس های آموزشی رانندگی شرکت کنید یا از منابع مطالعاتی معتبر برای آموزش تئوری استفاده کنید. اگر میخواهید گوهینامه پایه یک بگیرید و از شرایط سنی آن اطلاعی ندارید و نمیدانید شرایط شرکت در آزمون پایه یک را دارید یا خیر میتوانید مقاله حداکثر سن گواهینامه رانندگی پایه یک را مطالعه کنید.
  2. تجربه و تمرین: در ابتدا، تمرین های رانندگی را در محیط های کم ترافیک یا خیابان های کوچک شروع کنید. این به شما کمک میکند تا با خودرو و مهارت های رانندگی آشنا شوید.
  3. رفع اضطراب: اگر اضطراب و ترس شما از رانندگی بسیار شدید است، بهتر است با یک متخصص روانشناس یا مشاور مشورت کنید. آنها میتوانند به شما تکنیک های مدیریت استرس را آموزش دهند و به شما کمک کنند تا با ترستان مقابله کنید.
  4. تمرین مداوم: ترس از رانندگی به تدریج با تجربه و تمرین کمتر میشود. بنابراین، تا زمانی که احساس آمادگی نمی‌کنید، به تدریج در شرایط رانندگی مختلف و چالشی تر شرکت کنید.
  5. رانندگی در شرایط مختلف: با تجربه رانندگی در شرایط مختلفی مانند ترافیک شلوغ، باران، یخبندان و… میتوانید مهارت های رانندگی خود را ارتقاء دهید و به خود اعتماد بیشتری پیدا کنید.
  6. ایمنی شخصی: همیشه از کمربند ایمنی استفاده کنید و تمامی قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنید. این به شما اطمینان میدهد که در مواقع ناگوار، بهترین تدابیر ایمنی را اتخاذ کرده اید.
  7. همراه: در ابتدا، میتوانید با یک شخص با تجربه در کنار خود رانندگی کنید تا از توجیه ها و راهنمایی های او بهره ببرید.
اموزش رانندگی برای افراد ترسو نی نی سایت
اموزش رانندگی برای افراد ترسو نی نی سایت

اموزش رانندگی برای افراد ترسو نی نی سایت

شاید به دنبال تجربه افراد در اموزش رانندگی برای افراد ترسو نی نی سایت باشید و بخواهید بدانید افرادی که در این شرایط بوده اند چطور توانسته اند به رانندگان حرفه ای تبدیل شوند.

در اموزش رانندگی برای افراد ترسو نی نی سایت افراد تجربیات و نظرات خود را در این خصوص بیان کرده اند و شما میتوانید از تجربیات آن ها برای آموزش تخصصی تر و بهتر عمل کردن استفاده کنید.

در این قسمت تعدادی از نظرات اموزش رانندگی برای افراد ترسو نی نی سایت را ذکر کرده ایم.

مریم : ببین من از رانندگی خیلی میترسیدما یبار بابام بهم گفت به هرجا دوس داری بزن فقط یادبگیر. دیگه ازون به بعد ترسم ریخت.

زهرا : با تمرین و تکرار زیاد فقط و فقط میتونی به ترست غلبه کنی.

علی : آموزشگاه چند جلسه مهارت رانندگی بردار انقدر برو تا ترست بریزه.

احمد : کاری نداره که … برو مربی خصوصی بگیر بهش هم بگو من هیچی بلد نیستما بذار صفر تا صد یادت بده. استرس و ترس هم نداشته باش چون پول میدی.

یاسی : مهارت توی رانندگی فقط و فقط با تمرین حاصل میشه.با همسر،پدر ،یا برادر برو یه جای خلوت .بالای ۱۰ جلسه برو.بعد ۱۰ جلسه ۱۰ جلسم برو جای یه ذره شلوع.بعد ۱۰ جلسه با ماشین اموزشگاه برو جای کاملا شلوغ.

فاطمه : من 10سال بیشتره گواهینامه دارم جرات نکردم یکبار بشینم پشت فرمون.

لیدا : من اینجوری بودم . ده سال پیش گواهینامه گرفتم و از ترس گذاشتم کنار و نمینشستم. حالا بچه ها بزرگ شدن و کلاس میرن و … . خیلی احساس نیاز کردم. و تصمیم گرفتم بر ترسم غلبه کنم. چند جلسه با همسر نشستم و غر غر هاش و صبوری کردم. چند بارم به دوستم گفتم بیاد پیشم و الان خداروشکر خودم تنها میشینم.

محمد : اصلا به این حرفا که میگن تو راننده نمیشی اهمیت نده هرچیزی تمرین و پشتکار و اراده میخواد دوسه سال دیگه به این روزایی که میترسیدی میخندی

سوالات متداول

آیا آموزش رانندگی برای افراد ترسو با افراد معمولی فرقی دارد؟

تفاوتی در عمل برای این دو گروه افراد وجود ندارد اما در صورتی که ترس از رانندگی دارید میتوانید با روش های گفته شده در این مقاله غلبه بر ترس از رانندگی را یاد بگیرید و از اساتید مجرب که در زمینه آموزش رانندگی برای افراد ترسو تجربه دارند کمک بگیرید.

باتوجه به تجربه افراد چگونه میتوان ترس از رانندگی را کم کرد؟

تمرین مستمر، تمرین در مکان های خلوت، بهره گیری از اساتید خبره و دیگر نکاتی که در مقاله ذکر شده به شما در کنترل ترس و استرس تان کمک میکند.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *