نحوه دریافت ارز اربعین 1402

نحوه دریافت ارز اربعین 1402 | ثبت نام و دریافت ارز اربعین 1402

اگر نمیدانید نحوه دریافت ارز اربعین 1402 و ثبت نام دینار دولتی اربعین به چه صورت است در ادامه مقاله خبری صفر تا صد دریافت ارز دولتی اربعین 1402 را توضیح داده ایم.

نحوه دریافت ارز اربعین 1402

جهت دریافت ارز اربعین 1402 شما باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کرده و کد پیگیری را جهت خرید دینار دولتی دریافت نمایید. دریافت ارز دولتی اربعین به این صورت است که حتما باید کدپیگیری داشته باشید و در صورتی که فردی در سامانه سماح ثبت نام نشده باشد امکان دریافت ارز اربعین برای او فراهم نخواهد بود.

فرد باید شماره تلفنی که به اسم او است را معرفی کند و آخرین نسخه برنامه بله را از سایت بانک ملی یا روش های دیگر نصب نماید و از این طریق اقدام به دریافت کد پیگیری دریافت دینار دولتی کنید.

در صورتی که فرد در سن 5 الی 18 سال باشد میتوان شماره موبایل والدین را برای آن ها ثبت نمود.

در سامانه سماح باید از بخش خدمات بانکی گزینه اربعین را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که به روز رسانی برنامه بله شما باید به دنبال اسم خدمات به جای خدمات بانکی بگردید تا از این طریق اقدام به دریافت کد رهگیری کنید.

در این بخش باید اطلاعات زائر را وارد کنید و با وارد کردن کد رهگیری که از سایت سماح دریافت کردید تا سقف 200 هزار دینار دولتی اقدام به دریافت دینار کنید.

زائر میتواند با استفاده کارت های بانکی عضو شتاب اقدام به پرداخت وجه ریالی نماید.

مقدار دینار دولتی 1402

به طور کلی امکان فروش ارز (اسکناس) دینار دولتی به زائران بالای پنج سال به کربلا برای سفر اربعین حداکثر به مبلغ 200 هزار دینار عراق میباشد که این هزینه به صورت اسکناس ETS به فروش میرسد.

حداقل مقدار دینار دولتی 1402 براساس ریال برابر با 62 الی 65 میلیون ریال میباشد و این حداکثر ارز اربعین دولتی میباشد که زائریان میتوانند برای مسافرت خود دریافت کنند.

مدارک لازم برای گرفتن دینار عراق

مدارک لازم برای گرفتن دینار عراق براساس گفته بانک مرکزی کلیه مدارک هویتی زائر مانند شناسنامه، کارت ملی و عکس و برای افراد 5 الی 18 سال مدارک هویتی والدین میباشد که در صورتی که افراد به صورت خانوادگی اقدام به مسافرت میکنند باید تمامی مدارک اعضای خانواده را به همراه داشته باشند.

سرپرست خانوار میتواند با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی اعضای خانواده خود اقدام به دریافت ارز اربعین 1402 نماید.

نحوه ثبت نام ارز اربعین 1402

نحوه ثبت نام ارز اربعین 1402 به این صورت میباشد که شما باید به سامانه سماح به نشانی اینترنتی www.samah.haj.ir مراجعه کنید. در این سامانه بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی و دریافت کد رهگیری میتوانید با در دست داشت مدارک هویتی شناسنامه، کارت ملی و عکس به شعب منتخب بانک های اعلام شده مراجعه کنید.

پس از ثبت نام در سامانه سماح به گزارش فارس نیوز افراد میتوانند در شهر های مختفل به شعب منتخب بانک های اعلام شده مراجعه کنند اقدام به خرید دینار دولتی اربعین کنند.

چه بانک‌هایی دینار اربعین میدهند

برای دریافت ارز اربعین سال 1402 شما میتوانید به شعب بانک های تجارت, بانک ملی, سپه, صادرات, پارسیان, پست بانک مراجعه کنید و با در دست داشتن مدارک گفته شده در قسمت بالاتر اقدام به دریافت دینار دولتی کنید.

در ادامه شعب منتخب این بانک ها در شهر های مختلف را در قالب فایل های پی دی اف به شما معرفی میکنیم.

قیمت دینار ارز اربعین 1402

ارز اربعین 1402 در مقایسه با ارز بازار آزاد قیمت پایین تری دارد و شما میتوانید با قیمت ارز مسافرتی کربلا از روش گفته شده اقدام به دریافت ارز دولتی اربعین کنید. حداکثر دینار دولتی که به افراد تعلق میگیرد 200 هزار دینار میباشد و افراد برای مبالغ بیشتر باید از بازار آزاد اقدام به خرید دینار اربعین کنند. معادل ریالی این قیمت حدود 62 تا 65 میلیون ریال است یه به عبارتی 6میلون و دویست تا 6 میلیون و پانصد هزار تومان میباشد.

منبع خبری: فارس نیوز

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *