بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی 2023 و 2024

یکی از گزینه های اتباع افغانی برای ادامه تحصیل مهاجرت به کشور آلمان است. خوشبختانه این کشور نیز از مهاجرین افغانی حمایت های لازم را به عمل میاورد. در این صفحه میخواهیم شرایط و لیست بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی را به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر میخواهید با مسئولان کشور آلمان برای دریافت بورسیه سریع تر ارتباط برقرار کنید و برای مهاجرت و یا پناهندگی اقدام کنید میتوانید با مراجعه به صفحه ایمیل سفارت آلمان برای اتباع افغانی سریع ترین راه های ارتباطی را پیدا نمایید.

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی
بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی

امروزه مهاجرت تحصیلی دانشجویان افغانستانی به آلمان رو به افزایش است و افراد زیادی به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی از دانشگاه های معتبر این کشور و کشور های اروپایی میباشند.

مهاجرت تحصیلی افغان ها به آلمان باتوجه به آن که شرایط تحصیل در این کشور بسیار فوق العاده است با استقبال زیادی همراه شده است. آلمان به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی اروپا شناخته شده است و مهاجرت تحصیلی افغان ها به آلمان میتواند شرایط خوبی را در زندگی آن ها رقم بزند.

از مهمترین مزایا مهاجرت تحصیلی افغان ها به آلمان در دانشگاه های آلمانی زبان این کشور برای افغان ها رایگان میباشد.

برای بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی 2023 و 2024 افراد باید مدارک لازم را ارائه دهند تا بتوانند با دارا بودن شرایط لازم از تحصیل رایگان در آلمان بهره مند شوند.

در ادامه شرایط بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی 2023 و 2024 را به شما عزیزان توضیح میدهیم.

اگر جز اتباع افغانی هستید و میخواهید در ایران کارت اقامت دریافت کنید میتوانید به صفحه دفاتر كفالت ثبت نام کارت اقامت اتباع افغانی مراجعه کنید.

مدارک بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی 2023

برای درخواست ویزای تحصیلی دانشجویان افغانستانی افراد باید مدارکی را ارائه دهند تا درخواست ویزای تحصیلی دانشجویان افغانستانی مورد بررسی قرار گیرد.

مدارک بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی 2023 و 2024 شامل موارد زیر میباشد:

  1. نامه پذیرش دانشگاه آلمان جهت مهاجرت
  2. پاسپورت معتبر
  3. فرم درخواست ویزا
  4. مدرک زبان آلمانی
  5. مدارک تحصیلی مقطع پیشین
  6. بیمه سلامت دانشجویی
  7. گواهی عدم سوء پیشینه
  8. تمکن مالی حدود ۱۰۲۳۶ یورو
  9. واریز هزینه مصاحبه حدود ۷۰ یورویی

دانشجویان افغانی باید ابتدا برای پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام کنند و پس از دریافت پذیرش میتوانند برای ویزای تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی اقدام نمایند.

شما باید مدارک ذکر شده در قسمت بالا را به عنوان مدارک بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی 2023 به سفارت این کشور ارائه دهید.

شرایط دریافت بورسیه المان برای افغان ها
شرایط دریافت بورسیه المان برای افغان ها

شرایط دریافت بورسیه المان برای افغان ها

کشور آلمان برای حمایت از افغان ها شرایط ویژه ای را تدارک دیده است که افغان ها میتوانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند.

شرایط دریافت بورسیه المان برای افغان ها ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند نوع بورسیه، سطح تحصیلات، وضعیت پناهندگی و سایر عوامل بستگی داشته باشد.

مهاجرین افغانی باید نتیجه آزمون testAS و یا testDaf را به همراه مدارک تحصیلی، رزومه تحصیلی و پذیرش از دانشگاه را داشته باشند تا بتوانند برای دریافت بورسیه المان برای افغان ها اقدام کنند.

در زیر به برخی از عادی ترین شرایط دریافت بورسیه المان برای افغان ها اشاره میکنیم:

  1. مهاجرت با بورسیه دولتی: بورسیه های دولتی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی در سطوح تحصیلات مختلف در دسترس میباشد. شرایط دریافت این بورسیه ها میتواند شامل معیارهایی مانند مدارک تحصیلی برتر، مهارت زبان آلمانی، مصاحبه و سایر معیارهای ارزیابی باشد.
  2. مهاجرت با بورسیه دانشگاهی: بسیاری از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در آلمان بورسیه های خود را برای اتباع افغانی و سایر کشورها ارائه میدهند. شرایط دریافت این بورسیه ها نیز ممکن است بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی متفاوت باشد. معمولاً مدارک تحصیلی مرتبط، مهارت های زبان آلمانی، توصیه نامه و سایر فاکتورها در ارزیابی متقاضیان مورد نیاز است.
  3. مهاجرت با بورسیه های پناهندگی: برای افرادی که به عنوان پناهنده به آلمان مهاجرت میکنند، بورسیه های پناهندگی نیز در دسترس قرار میگیرد. برای دریافت این بورسیه ها، نیاز به تأیید وضعیت پناهندگی و مطابقت با شرایط مشخصی مانند مدارک تحصیلی و مهارت های زبان آلمانی است.

به طور کلی کشور آلمان یکی از کشور های مهاجر پذیر اروپا میباشد که علاوه بر فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان برای افغان ها بورسیه های مختلفی برای کمک هزینه زندگی افغان ها در آلمان ارائه میدهد.

از مواردی که میتواند شرایط دریافت بورسیه المان برای افغان ها را آسان تر کند نمرات بالاتر در مقاطع تحصیلی قبلی، داشتن مقاله پژوهشی علمی، دارا بودن نمره زبان آلمانی بالا، توصیه نامه از اساتید مقاطع قبلی و چندین مورد تخصصی دیگر میباشد.

بورسیه های مختلفی برای بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی 2023 و 2024 وجود دارد که میتوان به ورسیه بنیاد DAAD، هاینریش بل، برنامه بورس ملی، اراسموس، بنیاد فردریش ابرت، بورسیه تحصیلی گوته، بورسیه های ZIFMC و KAS اشاره کرد.

بهتر است برای اطلاعات دقیق تر و شرایط بورسیه های مختلف، به سایت ها و منابع معتبر مراجعه کنید. همچنین، با دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی مورد نظر در آلمان تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از منابع رسمی و معتبر دریافت کنید.

اگر به اخبار بیشتری در مورد اتباع افغانی علاقه دارید و میخواهید جدیدترین اخبار این کشور و ملل را دریافت کنید میتوانید به صفحه مقالات گردشگری مراجعه کنید.

لیست بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی 2024

باتوجه به ان که شرایط کشور افغانستان به دلیل حمله طالبان رو به وخامت است کشور های مختلفی از جمله آلمان برای حمایت از دانشجویان افغانی شرایط مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان افغانی را فراهم کرده اند.

لیست بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی 2024 شامل موارد زیر میباشد:

  • بورسیه علمی BeArt Presets Academic Scholarships
  • بورسیه UICC Technical Fellowship
  • بورسیه Dk Sustainability Scholarship
  • بورسیه Boehringer Ingelheim Found PhD Fellowships

لازم به ذکر است که شرایط کاری در کشور آلمان برای مهاجرین افغانی نیز فراهم است و افراد میتوانند در این کشور هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند.

انواع بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی
انواع بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی

انواع بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی

همان طور که در قسمت های بالای مقاله ذکر شد بورسیه های مختلفی برای مهاجرین افغانی به کشور آلمان وجود دارد.

انواع بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • بورسیه Bayer 2023

این بورسیه برای دانشجویان رشته پزشکی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری میباشد که بخش زیادی از هزینه های تحصیلی را متقبل میشود. این بورسیه برای دانشجویان رشته های رشته های پزشکی، علوم طبیعی، علوم کشاورزی، بیولوژی و شیمی میباشد و افغان ها و سایر مردم بدون در نظر گرفتن میتوانند در این طرح بورسیه تحصیل کنند.

  • بورسیه آلمان Research Sir Ratanji Dalal

این بورسیه مخصوص دانشجویان PhD میباشد که مربوط به نژاد خاصی نیست و افغان ها و سایر ملیت ها میتوانند در طرح این بورسیه شرکت کنند.

  • بورسیه Banting International Postdoctoral 2021

این بورسیه مختص رشته های تحصیلی مهندسی، بهداشت، علوم پزشکی و علوم انسانی میباشد که افراد در مقطع پست دکترا قصد ادامه تحصیل دارند. این بورسیه قسمت زیادی از هزینه های تحصیل را متقبل میشود.

  • بورسیه آلمان DKFZ 2019

این بورسیه برای دانشجویان پست دکتری رشته های بیولوژی سلولی و بیولوژی تومور، زیست شناسی سلول های بنیادی و اولیه، ژنوم های ساختاری و کاربردی، علم بررسی الگوهای بیماری سیستم های بیولوژی، عوامل ابتلا به سرطان، اپیژنیک سرطان، رادیولوژی و تصویربرداری ایمونولوژی تومور و سرطان، فیزیک پزشکی، بیماری ها و سرطان، ویروس شناسی تومور و تحقیقات ترجمه سرطان مناسب میباشد.

  • بورسیه Humboldt University of Berlin2023

این بورسیه برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا میباشد.

  • بورسیه RUB Deutschlandstipendium 2023

این بورسیه تحصیلی برای افغان ها در مقطع کارشناسی گزینه مناسبی است.

  • بورسیه ماری کوری

این بورسیه برای تحصیل رایگان در کشور آلمان برای افغانی ها است که میتواند هزینه های دانشجویان بین الملل در کشور آلماان را تامین کند. این بروسیه از جانب دانشگاه Konstanz به دانشجویان افغانی ارائه میشود.

  • بورسیه آلمان دانشگاه فردریک الکساندر

این بورسیه تحصیلی رایگان برای دانشجویان رشته بیولوژی سرطان میباشد که هزینه های تحصیل را پرداخت مینماید.

  • بورسیه آلمان ERASMUS

میزان این بورسیه 23.000 یورو برای دانشجویان کشور های اروپایی و ۴۸.۰۰۰ یورو برای کشور های غیر اروپایی میباشد.

  • بورسیه آلمان DEUTHSCHLANDSTIPENDIUM

این اسکالر شیپ آلمان برای افغانی ها تقریبا ۳۰۰ یورو ماهانه برای دو ترم تحصیل میباشد و به عنوان بورسیه تحصیلی رایگان آلمان برای افغانی ها در نظر گرفته میشود.

  • بورسیه گوته آلمان

این بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد برای افغان ها برای دانشجویان مقطع دکترا و پست دکترا میباشد که برای 2 سال ماهانه ۱۰۰۰ یورو برای تحصیل و مخارج زندگی اعطا میشود.

  • بورسیه CSLA آلمان

این بورسیه تحصیلی المان برای دانشجویان افغانی که رتبه ممتاز و برتری علمی دارند مناسب میباشد.

  • بورسیه هینریچ بول

این بورسیه برای دانشجویان کارشناسی ارشد میباشد و ماهانه تا ۶۵۰ یورو کمک هزینه برای رشته های پزشکی و غیر پزشکی را شامل میشود.

  • بورسیه دانشگاه ژاکوبز برمن

این بورسیه برای مقطع دکتری میباشد و به کسانی که رزومه کارشناسی ارشد قوی داشته باشند اعطا میشود و ماهانه در حدود ۱۳۰۰ یورو تامین هزینه ها برای دانشجویان خواهد داشت.

  • بورسیه KAS کنراد
  • بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان
  • بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت (Friedrich-Ebert-Stiftung Scholarship)
  • بورسیه بنیاد هانریش بول (Heinrich Boll Foundation Scholarships)
  • بورسیه تحصیلی Deutschlandstipendium در دانشگاه های آلمان

تحصیل دختران افغان در آلمان

بر اساس سای خبری افغانستان منبع شرایط تحصیل دختران افغان در آلمان بهتر از گذشته شده است و شرایط پنج هزار بورسیه‌ تحصیلی دولت آلمان برای زنان افغان فراهم گردیده است.

در واقع حمایت آلمان از تحصیل دختران افغانستان در خارج باتوجه به شرایط حمله طالبان به این کشور و ایجاد ترس برای دختران این کشور است.

البته شرایط بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی پسر و دختر فراهم است تا اتباع افغانی بتوانند راحت تر به این کشور مهاجرت کنند و به عنوان نیروی کار و تحصیلی خوب فعالیت داشته باشند.

اگر سوالی در مورد بورسیه دختران افغانستان در آلمان داشتید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده بود میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی چیست؟

دولت آلمان برای حمایت تحصیلی از اتباع افغانی باتوجه به شرایط کشورشان بورسیه های مختلفی را ارائه داده است که امکان تحصیل رایگان را در این کشور فراهم کرده است.

آیا شرایط خاصی برای بورسیه تحصیلی آلمان برای افغانی ها وجود دارد؟

دارا بودن مدارک ذکر شده در این مقاله و نمرات بالا در مقاطع تحصیلی گذشته یکی از مهمترین شرایط بورسیه تحصیلی آلمان برای افغانی ها میباشد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *