انواع ورزش های رزمی برای بانوان

انواع ورزش های رزمی برای بانوان | انواع ورزش های رزمی دخترانه

انواع ورزش های رزمی دخترانه – ورزش رزمی بانوان – ورزش رزمی دخترانه- ورزش رزمی برای بانوان – ورزش رزمی مناسب بانوان

ورزش های رزمی امروزه طرفداران زیادی پیداکرده است زیرا در دنیای امروز آشنایی با تکنیک های رزمی که بتوان از خود دفاع کرد اهمیت زیادی پیدا کرده است. در این مقاله میخواهیم شما را با انواع ورزش های رزمی برای بانوان و انواع ورزش های رزمی دخترانه که خانم ها میتوانند در این رشته ها موفق تر باشند را به شما توضیح داده ایم. اگر میخواهید با ورزش های رزمی که شما را برای دعوا ها و درگیری های خیابانی آشنا شوید میتوانید به صفحه بهترین ورزش رزمی برای دعوا مراجعه کنید.

انواع ورزش های رزمی برای بانوان
انواع ورزش های رزمی برای بانوان

انواع ورزش های رزمی برای بانوان

در زمانی که زنان به طور فزاینده ای در معرض خطر آزار و اذیت، آزار و تجاوز آشکار قرار می گیرند و جمعیتی که فقط برای تماشای این اقدام وحشتناک جمع می شوند واغلب کمکی در این زمان نمیکنند، ضروری است که زنان یک ورزش رزمی و دفاع از خود را یاد بگیرند.

در حالی که هر ورزش رزمی اگر به مدت طولانی در آن آموزش دیده باشید در درگیری ها به خوبی کار می کند، برخی از ورزش های رزمی وجود دارند که ممکن است موثرتر و مناسب تر از سایرین برای شما باشند. در اینجا، نگاهی به انواع ورزش های رزمی برای بانوان موثر می اندازیم و شما را با بهترین انواع ورزش های رزمی دخترانه آشنا میکنیم.

لیستی که در زیر گردآوری کرده ایم تنها شامل بهترین ورزش های رزمی مخصوص زنان است. برخی از مزایایی که ورزش رزمی برای بانوان فراهم کند عبارتند از بهبود آمادگی جسمانی، مهارت های دفاع شخصی بهتر و افزایش اعتماد به نفس.

طناب زدن یکی از ورزش هایی است که میتواند خانم ها را در زمان کوتاهی به تناسب اندام و اهداف ورزشی برساند. اگر میخواهید با مزایا و معایب طناب زدن برای خانم که در کمتر مقاله ای به آن اشاره شده آشنا شوید مقاله فواید طناب زدن برای خانم ها را مطالعه کنید.

تکواندو از انواع ورزش های رزمی برای بانوان

خاستگاه تکواندو کره است. شما می توانید این ورزش را یک شکل ورزش رزمی سرگرم کننده در نظر بگیرید زیرا شامل مشت زدن و لگد زدن سریع است. می توانید حرکات کشنده ای را در تکواندو بیاموزید تا به حریف خود آسیب برسانید. زنان معمولا بالاتنه ضعیف تری دارند. با یادگیری تکواندو، سطح استقامت بالاتنه خود را افزایش می دهید و میتوانید در سریع ترین زمان نسبت به حمله و دفاع از خود اقدام کنید. بنابراین، زنان می توانند با یادگیری تکواندو قدرت ضعیف‌ تر بالای بدن خود را از طریق ضربات سریع جبران کنند.

باتوجه به قهرمانی های کسب شده در رشته تکواندو بانوان ایران امروزه این رشته به عنوان یکی از انواع ورزش های رزمی دخترانه محبوب شناخته میشود که طرفداران زیادی را جلب میکند.

همان طور که میدانید ضربات پا می توانند قدرت بسیار بیشتری نسبت به ضربات دست ایجاد کنند، بنابراین یادگیری نحوه استفاده از آنها ما را به ابزارهای بهتری برای حل یک مشاجره مجهز می کند و میتواند خانم ها را در دعوا و درگیری ها آماده تر کند.

این رشته ورزشی به این دلیل به تأکید زیاد روی ضربه زدن پا مشهور است، زیرا بنیانگذاران این رشته معتقد بودند که لگد بهترین و قوی ترین سلاح است اما اکثر مربیان اصول اولیه مشت زدن و خلع سلاح کردن حریف را نیز به شما آموزش می دهند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بانوان باید در تکواندو به عنوان بهترین ورزش رزمی بانوان تمرین کنند.

  • اول، تمرین شما را انعطاف پذیر می کند و قدرت مرکزی بدن را در یک بازه زمانی بسیار کوتاه بهبود می بخشد. این به شما کمک می کند تا تکنیک ها را بهتر انجام دهید و برای سلامت کلی نیز بسیار مهم است.
  • دوم، به شما یاد می دهد که چگونه ضربات سریع و قدرتمند را از تمام محدوده ها اجرا کنید. حتی اگر با حریف قوی‌تری روبرو هستید، یک ضربه خوب به پهلو ها، کشاله ران یا سر می‌تواند به راحتی در مبارزه شما را پیروز شود.

گاهی ممکن است در اثر انجام ورزش های رزمی شدید دچار آسیب کمر شوید. در این زمان بهره گیری از ورزش های اصلاحی میتواند به شما در درمان بسیار کمک کند. ما در مقاله بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک به شما انواع ورزش های کاربردی که در این راستا میتواند موثر باشد را آموزش داده ایم.

موی تای از انواع ورزش های رزمی دخترانه

محل مبدا این ورزش موی تای Muay Thai تایلند میباشد که برای دفاع در خیابان ها برای خانم ها موثر است، زیرا به استفاده از آرنج، زانو و سر متکی است که همگی از مشت محکم تر هستند و مدت زیادی طول می کشد تا حریفان سر پا شوند.

این ورزش رزمی به عنوان محبوب ترین ورزش رزمی دخترانه به اندازه کافی برای جذب آسیب و دفاع پرقدرت میباشد و در این ورزش رزمی آرنج، زانو و سر بهتر می توانند بدون آسیب رساندن به خود، به حریف آسیب وارد کنند اما در صوررتی که درست انجام شود.

بسیاری ممکن است در مورد ورزش موی تای به عنوان ورزش رزمی دخترانه بگویند: «این ورزش برای زنان بسیار افراطی و خشن است». با این حال، آنها متوجه نمی شوند که این دقیقاً همان چیزی است که زنان را در دفاع در برابر حملات بسیار قوی تر می کند.

شما باید این مسئله را بدانید که افرادی که به دیگران حمله می کنند خشن هستند و آنها می خواهند به انواع مختلف آسیب وارد کنند، و قرار نیست با زنان مبارزه راحتی داشته باشند.

به همین دلیل است که ورزش رزمی مانند موی تای، با ضربات کوتاه و بلند با قدرت، مبارزه با کلینچ، ضربات پا، آرنج و موارد دیگر، ورزش رزمی بسیار خوبی برای زنان است که اجازه میدهد از تمام اندام های خود به طور موثر استفاده کنند.

یکی از ایرادات موی تای و کیک بوکسینگ، مخصوصاً برای زنان، این است که بسیار به قدرت بدنی متکی است. این به آن معنا میباشد که شاید کمتر زنی بتواند با یک ضربه حریف خود را ناک دان کند اما در نهایت میتوان گفت با یادگیری انواع ورزش های رزمی برای بانوان میتوانید نقاط حساس بدن و نحوه اجرای صحیح تکنیک های رزمی را بشناسید و در ناک دان کردن حریف در ضربات پی در پی موفق عمل کنید.

اگر میخواهید با مزایا و معایب موی تای بیستر آشنا شوید و با آگاهی برای انتخاب این رشته ورزشی اقدام کنید میتوانید به صفحه موی تای چیست مراجعه کنید.

کراو ماگا ورزش رزمی مناسب بانوان

مکان مبدأ Krav Maga کشور اسرائیل میباشد که بر خلاف سایر ورزش های رزمی فاقد پایه معنوی است و صرفاً به دنبال صدمه زدن جدی به حریف میباشد. به عنوان یک ورزشکار Krav Maga، یک زن میتواند یاد بگیرد که چگونه از هر قسمت از بدن خود به عنوان سلاح استفاده نماید و حریف را از پا درآورد.

به همین دلیل این ورزش را میتوان بهترین ورزش رزمی مناسب بانوان در نظر گرفت زیرا میتوان تا حد زیادی با استفاده از تکنیک های آن از خود دفاع نمود.

این سبک مبارزه در این ورزش رزمی بر آماده سازی هر فرد برای درگیری فیزیکی خشونت آمیز و تهدید کننده در سریع ترین زمان ممکن متمرکز است.

مزیتی که Krav Maga نسبت به MMA دارد این است که تمام حرکات غیرقانونی را میتوان در این ورزش رزمی انجام داد. ضربات به چشم، ضربه به کشاله ران، ضربه های گلو و موارد دیگر از این ضربات غیر قانونی میباشند.

اگر یک مبارز MMA باتجربه با یک مبارز Krav Maga قصد مبارزه داشته باشد، مبارز MMA احتمالاً به دلیل دانش گسترده تر و احتمالاً تسلط بیشتر در مبارزه مسابقه ای پیروز می شود، اما در مقابل باید مبارز کراو ماگا را که حاضر است هر کاری را فقط برای آسیب رساندن انجام دهد را بسیار خطرناک دانست و در درگیری های خیابانی این مبارز میتواند موفقیت را از آن خود کند.

گاهی ممکن است ورزش رزمی را برای تناسب اندام انتخاب کرده باشید. یکی از راه هایی که میتوانید به تناسب اندام برسید بهره گیری از فواید طناب زدن است. در مقاله روزی چند تا طناب بزنیم تا لاغر شویم جزییات میزان طناب زدن برای رسیدن به تناسب اندام و چربی سوزی را برحسب وزن افراد توضیح داده ایم.

آیکیدو بهترین ورزش رزمی بانوان

آیکیدو یک هنر رزمی است که نیازی به استفاده از زور و قدرت بر شخص دیگری ندارد. در عوض بر اساس اصل استفاده از نیروی دیگری برای پایین آوردن و شکست آنها پایه ریزی شده است اما در این ورزش هدف اقدامی برای هماهنگ کردن حرکات و دفاع است نه شکست دادن حریف.

این شاید یکی از بهترین ورزش رزمی بانوان باشد، زیرا برای خنثی کردن و دفاع در یک درگیری، بدون نیاز به درگیر شدن در یک نبرد طولانی، به پرتاب ها و قفل های سریع متکی است و همه افراد میتوانند با هر ققدرت بدنی در این ورزش فعالیت داشته باشند.

ام ام ای انواع ورزش های رزمی دخترانه

MMA (هنرهای رزمی ترکیبی/mixed martial arts) کاربردی ترین سبک مبارزه در میان انواع ورزش های رزمی دخترانه است. این رشته رزمی برای زنان عالی است زیرا به شما آموزش می دهد تا از تمام بدن خود به عنوان یک سلاح برای مبارزه در همه مکان ها بدون محدودیت استفاده کنید.

MMA به شما می آموزد که چگونه در حالت ایستاده با استفاده از ضربات، روی زمین مبارزه کنید. به همین دلیل است که MMA اغلب به عنوان نزدیک ترین ورزش به مبارزات خیابانی در نظر گرفته می شود که آن را برای دفاع شخصی به ایده آل نزدیک می کند.

همانطور که از نام آن پیداست، MMA ترکیبی از تکنیک های مختلف ورزش های رزمی متفاوت است که در یک سبک مبارزه قرار می گیرند. بهترین چیز در مورد آن این است که فقط شامل تکنیک های اثبات شده و قانونی مبارزه است که در زندگی واقعی نیز کار می کنند. شما برای یادگیری هیچ حرکت یا تکنیک ساختگی در MMA وقت نخواهید گذاشت.

اگرچه MMA به شما یاد نمی‌دهد که چگونه با سلاح ها یا تاکتیک های غیر قانونی کنار بیایید، اما MMA هنوز جزو بهترین ورزش ها برای دفاع شخصی است. این ورزش به عنوان بهترین ورزش رزمی در میان انواع ورزش های رزمی دخترانه شما را به یک مبارز همه کاره و با اعتماد به نفس در هر کجا که مبارزه رخ دهد تبدیل می کند و MMA به شما یاد می دهد که چگونه در برابر هر نوع حمله ای دفاع کنید.

دیسک کمر یکی از معضلات در زندگی افراد است که متاسفانه امروزه به دلیل حرکات ورزشی اشتباه و حتی فعالیت های شدید در جوانان نیز مشاهده میشود. شما میتوانید در مقاله ورزش با توپ پیلاتس برای دیسک کمر بهترین ورزش هایی که میتوانید برای درمان دیسک انجام دهید را مشاهده کنید.

جودو از انواع ورزش های رزمی برای بانوان

جودو یکی از بهترین هنرهای رزمی و یک گزینه عالی برای تمام زنانی است که می خواهند دفاع شخصی یاد بگیرند. به طور کامل این ورزش رزمی بانوان بر روی حرکات دست و پنجه نرم کردن تمرکز می کند. هدف در جودو این است که یک چنگال قوی را در حین مبارزه حفظ کنید، از وزن حریف در برابر آنها برای خنثی کردن ضربه استفاده کنید تا آنها را از تعادل خارج کنید و آنها را پایین بیاورید.

هنگامی که مبارزه به زمین می رسد، جودوکاران با استفاده از پین های مختلف، قفل های مفصلی مانند قفل پا یا مچ، حریف را تحت سلطه خود در می آورند.

هر زن باید حداقل مهارت های اولیه جودو را داشته باشد زیرا در سناریوی دفاع شخصی واقعاً نتیجه می دهد. این به این دلیل است که مبارزه خیابانی یک مسابقه حرفه ای نیست که در آن ما دو ورزشکار ماهر داشته باشیم که تحت قوانین مبارزه کنند.

بیشتر دعواهای خیابانی، نزاع های پر هرج و مرج از فاصله نزدیک هستند که شامل گرفتن و کشیدن زیاد است و این نوع از مبارزات تن به تن مانند جودو میتواند به عنوان بهترین ورزش رزمی بانوان شناخته شود.

هنگامی که درگیری شروع می شود، جودو به شما می آموزد که وحشت نکنید، مهاجم را کنترل کنید و با یک حرکت دست قوی مبارزه را حفظ کنید. این کار مهاجم را از زدن ضربات سخت به سمت شما باز می دارد و به شما اجازه می دهد که حرکات مختلف را انجام دهید.

بوکس بهترین ورزش رزمی بانوان

بوکس یکی از قدیمی ترین ورزش های رزمی و انتخاب بسیار محبوب در بین خانم ها است. این ورزش بسیار محبوب است و بوکس همه چیز را در مورد مبارزه واقعی و دفاع شخصی به شما آموزش می دهد.

هیچ یک از هنرهای رزمی بهتر از بوکس، کار با پا، حرکت سر و نحوه پرتاب مشت را بهتر آموزش نمی دهد به همین دلیل جز انواع ورزش های رزمی برای بانوان به شمار میرود که طرفداران زیادی دارد.

یکی از دلایل محبوبیت بوکس در بین زنان این واقعیت است که تسلط بر آن چندان سخت نیست. بوکس آنقدرها هم دشوار و پیچیده نیست زیرا مبارزان آن فقط از دستان خود برای ضربه زدن استفاده می کنند.

برای یادگیری یک موضع مناسب و نحوه پرتاب ترکیبات اولیه زمان زیادی نمی برد. البته، بوکس به یک علم کوچک تبدیل می‌شود که بیشتر به سمت رقابت‌های طرفدار پیش می‌روید. اما برای دفاع شخصی، تسلط بر آن چندان چالش برانگیز نیست.

بوکس کمی محدود است زیرا به شما یاد می دهد که چگونه فقط با دست ضربه بزنید. به عنوان مثال، برخی از مردم فکر می کنند که این به یک زن در برابر یک مهاجم مرد کمکی نمی کند، زیرا اکثر خانم ها قدرت ضربه زدن زیادی ندارند. با این حال، ترکیبی از تکنیک بوکس مناسب، سرعت و کمی قدرت اغلب برای آسیب رساندن و عقب نشینی مهاجم کافی است. شکستگی بینی یا فک می تواند به سرعت روند مبارزه را تغییر دهد و اعتماد به نفس مهاجم را از بین ببرد.

اگر بین ورزش رزمی بوکس و موی تای میخواهید یک ورزش را انتخاب کنید و نمیدانید کدام برای شما مناسب تر است حتما مقاله بوکس بهتر است یا موی تای را مطالعه کنید.

کاراته ورزش رزمی برای بانوان

کاراته شاید محبوب ترین ورزش های رزمی باشد که به خوبی در سراسر جهان گسترش یافته است. این ورزش رزمی برای زنان عالی است زیرا روی حرکت، حملات سریع و ضربه زدن سریع و دقیق در سراسر بدن تمرکز دارد. برای تسلط بر کاراته لازم نیست خیلی قوی یا ورزشکار باشید.
هر سه سبک کاراته، مهارت های دفاع شخصی قوی را به شما آموزش می‌دهند که ممکن است به شما کمک کند از دست مهاجم خلاص شوید. کاراته به عنوان یکی از بهترین ورزش های رزمی برای بانوان بر روی ترکیب ضربات مشت و لگد تمرکز دارد و برخی ممکن است به شما نحوه پرتاب آرنج را نیز آموزش دهند. شوتوکان میتواند یک گزینه ایده آل در میان سبک های کاراته برای خانم ها باشد و دلیل آن در اینجاست.

شوتوکان بر حرکت مداوم و حملات برق آسا تمرکز دارد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه سریع در مبارزه وارد و خارج شوید تا بدون آسیب دیدن آسیب وارد کنید. در کاراته به عنوان یکی از بهترین ورزش های رزمی برای بانوان قدرت ضربات چندان مهم نیست زیرا تمرکز بر سرعت و دقت است. این برای زنان ایده آل است زیرا آنها می توانند از سرعت برای غلبه بر مهاجم با خروجی بالای ضربات دقیق و تحرک برای ماندن در محدوده ایمن استفاده کنند.

یکی از مواردی که باید قبل از انجام ورزش در نظر داشته باشید این است که زمان مناسب از غذا خوردن شما و شروع ورزش گذشته باشد. در مقاله چند ساعت بعد از غذا ورزش کنیم اطلاعات لازم را در این حوزه به شما داده ایم.

سامبو بهترین ورزش رزمی برای خانم ها

سامبو یک ورزش رزمی روسی است که یکی از تخصصی ترین هنرهای رزمی است. سامبو به عنوان یک ورزش برای زنانی که می خواهند دفاع شخصی را یاد بگیرند عالی است زیرا یک وزرش رزمی همه جانبه است. اما قبل از یادگیری این ورزش رزمی، به خاطر داشته باشید که دو سبک سامبو وجود دارد:

  • سامبوی اسپرت : فقط بر روی مبارزه و مبارزات زمینی بدون هیچ ضربه ای تمرکز می کند. این ترکیبی از تکنیک های جودو و کشتی در یک سبک است.
  • Combat Sambo : یک نسخه نظامی ورزش رزمی است که هم درگیری و هم ضربه زدن را شامل می شود. این ورزش تا حدی، بسیار شبیه MMA مدرن است که در آن مبارزان می توانند ضربات و مبارزه را با هم ترکیب کنند.

زنانی که می خواهند دفاع شخصی را یاد بگیرند با انتخاب سامبو میتوانند به مسیر درستی وارد شوند. تنها نقطه ضعف آن این است که سامبو هنوز یک ورزش جدید در دنیای غرب است و ممکن است برای پیدا کردن یک ورزشگاه خوب برای تمرین با مشکل مواجه شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ورزش رزمی میتوانید مقاله سامبو چیست را مطالعه کنید.

مزایا ورزش های رزمی برای دختران
مزایا ورزش های رزمی برای دختران

مزایا ورزش های رزمی برای دختران

ورزش‌های رزمی برای دختران دارای مزایای فراوانی هستند. در زیر به برخی از این مزایا اشاره خواهم کرد:

  • شما سالم تر، متحرک تر خواهید بود و به طور کلی ظاهر و احساس بهتری خواهید داشت.
  • اجتماعی شدن
    • اگرچه بیشتر ورزش‌های رزمی ورزش های انفرادی هستند، جلسات تمرینی، رفتن به باشگاه و مسابقات همگی به ارتباطات اجتماعی نیاز دارند و می‌توانند منجر به ایجاد یک دوستی یا رابطه قوی با کسی شوند.
  • انضباط
    • خوشبختانه، ورزش های رزمی بر اساس نظم و انضباط فرد بنا می‌شوند، بنابراین می‌تواند در آن جنبه نیز مفید باشد.
  • دفاع شخصی
    • افرادی که به ورزش های رزمی می پردازند در حالی که یاد می گیرند چگونه حمله کنند، یاد می گیرند که چگونه از خود دفاع کنند.
  • ایجاد اعتماد به نفس
    • ورزش های رزمی در حالی که به شما یاد می دهد چگونه حمله کنید، دفاع کنید و چگونه برنده شوید و اعتماد به نفس شما را نیز تقویت می کند. این به شما امکان می دهد تصویر بهتر و قوی تری از خود در ذهن تان ایجاد کنید و اعتماد به نفسی که در رینگ دارید، در طول مبارزه، در تمام جنبه های دیگر زندگی حفظ کنید.

سوالات متداول

انواع ورزش های رزمی برای بانوان کدامند؟

در این مقاله جامع ترین بهترین ورزش های رزمی مناسب برای بانوان را به شما توضیح داده ایم که میتوانید باتوجه به ویژگی های هر رشته یکی را برای حرفه ای شدن انتخاب کنید.

آیا ورزش های رزمی دخترانه و پسرانهه تفاوتی دارند؟

خیر اما ورزش های رزمی که به دختران پیشنهاد میشود از جمله ورزش های رزمی میباشد که تکیه بر سرعت انجام حرکات اصولی بدون تمرکز بر قدرت بدنی فرد است که میتواند سریعتر به هدف مورد نطر دست یابد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *